Imádom a kávét! Az illatát, az ízét, a gyönyörű sötét színét… egyszóval mindent. Mégis, úgy döntöttem, hogy megpróbálom kicsit visszafogni a fogyasztásom, miután realizálódott bennem, hogy enyhén függő vagyok. Na nem fizikailag. Nekem nem kell a kávé a felébredéshez (sőt, egyenesen undorral tölt el az alvás utáni dehidratált állapotban elfogyasztott kávé gondolata), és nem észleltem, hogy különösebben befolyásolná az energiaszintemet, viszont a lelkemnek annál inkább szüksége van rá. A kávé egyenlő azzal, hogy szünetet tartok valami fontos dolog közben. Valahogy azt képzelem, hogy utána majd jobban mennek a dolgok. A tea ezt nem helyettesíti, az arra való, hogy teljesen leeresszek. És még a testem teljesen jól megvan kávé nélkül, a gondolataimat teljesen kitölti, de legalábbis gyakran álmodozom róla. Ezért, hogy némileg megnyugodjak, úgy döntöttem, hogy írok róla.

Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen két olyan országban is éltem, ahol nagy jelentősége van a kávénak, és bár Olaszország kenterbe veri Vietnamot (legalábbis szerintem), azért a vietnami kávék közt is akad jó pár említésre méltó. A Hanoiban kapható kókuszos kávé gondolata olyan emlékeket ébresztett föl bennem, amelyek hatására úgy döntöttem, hogy csinálok egy mini-sorozatot, amelyben az első részt Vietnamnak szentelem. Úgyhogy itt is van egy lista a kedvenc, és kevésbé kedvenc italaimról:

  1. Jegeskávé sűrített tejjel

Ez volt az első ital, amelyet magamhoz vettem a Hanoiban való landolás után. Na jó, csak miután rá tudtam magam szánni, hogy átkeljek az úttesten a kávézóhoz. Hulla fáradt voltam a repülőút után, és ez a cukros, koffein dús lé életmentő volt. Hogy őszinte legyek, ez az ital egy kicsikét édes az én ízlésemnek, úgyhogy miután szert tettem némi tapasztalatra és nyelvtudásra, mindig megkértem a “barristát”, hogy tegyen bele kevesebb sűrített tejet. Azonban ha valaki szereti az édes ízt, ez az ital a tökéletes választék. Azok is bátran kipróbálhatják, akik nem szeretik a kávét, ugyanis az cukros tej csokiszerű ízt ad az italnak.

IMG_20160314_161329

  1. Jegeskávé

Ugyanaz, mint az előző, csak sűrített tej nélkül. Számomra a vietnami kávé önmagában nagyon sűrű és sárszerű, de jéggel hígítva tökéletes felfrissülés a meleg napokon. Ha nem szeretjük a cukrot, szóljunk előre a “barristának”, hogy ne tegyen bele, ugyanis Vietnamban imádják az édes ízt és szinte mindenben van cukor.

  1. Tojáskávé

Ez az édes, tojáshabos különlegesség Hanoiból származik. Állítólag azért találták ki, mert egyszer tejhiány volt, ám a vietnamiak nem szerették volna feketén inni a kávét, úgyhogy kellett valami, amivel helyettesíteni lehet. Télen népszerű, amikor elég hűvös az idő, hogy ne kelljen azon aggódni, megromlik a tojás. Az ital szinte émelyítően édes, de mindenképp megér egy próbát.

  1. Joghurtkávé

Nyammm… Mennyei! Nem is gondolnánk, hogy a joghurt savanykás íze milyen jól harmonizál a kávé keserűségével. Az italba zúzott jeget is tesznek, és mivel a joghurt édes, jól kompenzálja a keserűséget.

  1. Kókuszos kávé

Ebből van sokfajta, a melegtől a hidegen át a jegesig. Az én kedvencem a Cong Ca Phe-ban kapható, kókusz-jégkásás változat. Szerintem nem szolgál magyarázatra. A kép magáért beszél.

20160218_131422

  1. Avokádós kávé

Bizonyára sokan elborzadnak ennek az italnak a hallatán, de mindenkit megnyugtatok, isteni finom. Az avokádót összeturmixolják jéggel, cukorsziruppal és kávéval, és már le is pattanhatunk a kis műanyag hokedlinkre, hogy elfogyasszuk. Tudom, a cukorszirup része nem a legegészségesebb, de valamit valamiért. Legalább az avokádó kompenzál kicsit.

  1. Meleg vietnami kávé

Ez végképp nem tartozik a kedvenceim közé, mivel sűrű, sárszerű, de jobb híján ez is belefér. Elkészítéséhez egy fém kávészűrő bögrére van szükség, melyet a pohár tetejére biggyesztenek, megtömik kávéval, forró vizet öntenek rá, és hagyják lecsöpögni.  Ő adja az alapot az összes fönt említett kávéhoz, és bár önmagában nem nagy szám, azért érdemes őt is kipróbálni.

Szerencsére a kávé olcsó Vietnamban (15.000-25.000 VND), úgyhogy nem kell bankot robbantani, hogy kipróbáljuk ezeket a különlegességeket. Egyik kedvencem a Hanoiban található Cong Ca Phe, mely egy kávézólánc, de emellett a kis, családi kávézókba is érdemes betérnünk, hiszen nem tudhatjuk hol ér minket kellemes meglepetés.

Leave a Reply

