Pár éve olvastam Gretchen Rubin The Happiness Project című könyvét (úgy látom, Magyarországon nem jelent meg), amiben a szerző minden hónapra kijelölt valamit, amit fejleszteni szeretne az életében. Januárt például a testmozgásnak szentelte, majd februárban hozzávett egy másik “fogadalmat”, így decemberre az életének 12 pontján változtatott. Bár nem teljesen tudtam az íróval azonosulni, lévén egy kétgyerekes New York-i anyukáról szó, a havi felosztás megtetszett, és már évek óta követem, ha nem is túl szigorúan.

Idén januárban elindítottam az első kapszula gardróbomat, és bár még így is több ruhám van, mint szeretném, valami változás így is elindult. Amióta kevesebb dolog van a szekrényemben, nem csak annak tartalmát látom át jobban, de azt is, hogy mire is van igazán szükségem az életben.

Februárban úgy döntöttem, hogy a ruháimról áttérek az egyéb holmijaimra. A nővérem és anyukám együtt megvették Mari Kondo könyvét, amiből rengeteg ötletet merítettem. Igazából már januárban elkezdtem a “konmarizást”, de mivel elég időigényes dolog, még most sem értem a végére. A ruháimon kívül eddig a könyveimtől és papírjaimtól sikerült megszabadulnom, de még hátra van az úgynevezett komono és az érzelmi töltettel bíró tárgyak.

Az utazásnak köszönhetően már rég rájöttem arra, hogy milyen kevésre is van szükségem valójában, de eddig még nem volt módom ilyen tüzetesen végigmenni a holmijaimon, és megválni a fölöslegessé vált tárgyaktól. A “konmarizás” azonban segít, hogy még jobban átlássam, mire is van szükségem. Az egyik másik cél, amit kitűztem erre az évre, hogy minimalizáljam a műanyag fogyasztásom, és kevesebb hulladékot termeljek. A lomtalanításnak köszönhetően jobban átgondolom, hogy mit veszek meg, és az végül hol fogja végezni. Mindig elszomorít, amikor valami alig használt dolgot dobok ki. A múltban az ilyesfajta lelkiismeretfurdalás vissza is tartott az alapos lomtalanítástól, de ha tiszta lappal akarok indulni, meg kell szabadulnom a kacatoktól.(És persze amit csak lehet, újrahasznosítok, vagy eladományozok, hogy ezzel is csökkentsem a környezetre gyakorolt hatásom.)

Ráadásul a nagytakarításnak hála a kötődéssel kapcsolatban is jött pár kisebb megvilágosodásom, de erről majd egy következő cikkben írok.

Leave a Reply

