Olaszország, Szombat reggel 10:30

Korán keltem, és egész reggel futkostam, úgyhogy megérdemlek egy kávét és egy finom reggelit. De hová menjek? Nem igazán vágyom semmi édesre, és jó kávét szeretnék. (OK, Olaszországban szinte minden kávé jó, de azért így is vannak különbségek.) A Coffee o’clockban nagy az ételválaszték, és a kávé is finom. Tudom, jobb lenne a helyi kisvállalkozásokat támogatnom, de… fárasztó hetem volt…

Végre a Coffee o’clockban! Őrült nagy tömeg van, és az olaszok, mint valami kávé-zombik támadják a pultot, nekem meg fogalmam sincs, hogy mi történik, de ezt már kezdem megszokni. Összeszedem a bátorságom, és én is odanyomulok a pulthoz. Sikerül is rendelnem. Hurrá! A tömeg is oszolni látszik, és én türelmesen várok a kávémra… mikor is egy újabb hullám érkezik, és valahogy mindenki előbb kapja meg a kávéját, mint én. Próbálom kideríteni, hogy mi történt a kávémmal, de rám se hederítenek. Végre sikerül elcsípnem a pasit, akitől rendeltem, és ő tájékoztat, hogy a kávé már úton van. Kedvesen azt is elmagyarázza (gondolom megszánta a tudatlan külföldit), hogy legközelebb, ha ekkora a tömeg, jobban járok, ha először fizetek.

Azt hiszem, soha nem fogom megérteni az olasz rendszert. Máskor, amikor előre próbálok fizetni, úgy néznek rám, mint valami földönkívülire. A sorban állást sem igazán értem. Az emberek, ahelyett hogy sort alkotnának, össze-vissza rendeződnek el, és mégis tudják, hogy a többiek is arra várnak, amire ők. Sőt, azt is tudják, hogy ki után jönnek, pedig meg se szólalnak.

Mindegy, a lényeg, hogy megvan a kávé és a szendvics, és még helyet is találtam, hogy kényelmesen elfogyasszam a reggelimet. Itt az ideje fizetni. Odamegyek a kasszához, és már előre érzem, hogy magyarázkodnom kell, hogy mit is ettem… de nem! Az olasz lány pontosan tudja, pedig vagy 30 embert kiszolgált utánam. Vajon mi a titka?!? Szerintem valami olasz szuperképesség lehet.

Leave a Reply

