Az egyetem befejezése óta (Magyarországot nem számítva) 3 országban éltem, aminek köszönhetően összeszedtem pár trükköt arra, hogyan boldoguljak kevesebbel.  Még most is van mit tanulnom, de úgy érzem, jó úton haladok. Éppen ezért, szeretnék elindítani egy sorozatot, ahol ötleteket adok arra, hogyan lehet kevesebb holmival boldogulni. Az első részben a ruhatáramról írok, és arról, hogyan lehet tudatosan bepakolni egy akár több hónapos útra is.

Amikor külföldre költözik az ember, nem viheti magával az egész ruhásszekrényt. Egy, maximum két bőröndbe kell bepréselni mindent, ami bizony nem könnyű feladat. A múltban elkövettem azt a hibát, hogy olyan dolgokat is beraktam, amire nem volt szükségem. Ez olyankor történt, amikor lelkiismeret furdalást éreztem, amiért megvettem valamit, de nem hordtam, és gondoltam, hogy majd az új helyen fölveszem. Ez sosem történt meg. A túlpakolás másik oka a minden eshetőségre való felkészülés (az extrém időjárástól kezdve a dögvészig). Most azonban, hogy már rendelkezem némi tapasztalattal, igyekszem könnyedén pakolni. Olyan ruhadarabokat választok, amelyeket egyébként is gyakran és szívesen hordok, ezenkívül megpróbálom úgy összeválogatni őket, hogy menjenek egymáshoz. Ha van egy piros farmerem, de nincs hozzá felsőm, akkor nem fogom berakni.

A semleges színekkel nem lőhetünk mellé, mert mindenhez mennek. Én például szeretek egyszerű ruhadarabokat hordani, amit színes kiegészítőkkel dobok fel, de mindenkinek más a stílusa. A lényeg, hogy jól érezzük magunkat a ruhákban, és  ne felejtsük, hogy a megfelelő színek kiválasztásával helyet takaríthatunk meg a bőröndünkben.

A színek koordinálása mellett fontos, hogy legyen pár alap ruhadarab a szekrényemben (mint például leggings, sima topok, stb…), amit minden nap tudok hordani.  Az is szempont, hogy legyenek a munkámhoz megfelelő ruháim. Egy jól összeválogatott ruhatárral anélkül is lehet változatosan öltözködni, hogy egy rakat göncünk lenne. Minden csak a meglévő darabok kombinálásán múlik.

Ha bekövetkezne a legrosszabb, és már megérkezve jönnénk rá, hogy hiányzik valami a ruhatárunkból, még mindig tudunk új dolgokat venni. Azonban nem árt rá emlékezni, hogy azokat egyszer majd  be kell csomagolnunk. Éppen ezért szeretek használt ruhát vásárolni. Ha úgy adódna, hogy nem fér be minden a bőröndömbe, nem fog összetörni a szívem, ha valamitől meg kell válnom.

Mielőtt Olaszországba költöztem, bevásároltam pár alap dologból, és valószínűleg kell majd még vennem pár ruhát a hideg időre, de mint költözési fogadalom, elhatároztam, hogy a következő egy évben minimálisra szorítom a ruhavásárlást. Ezzel nem csak a pénztárcámnak kedvezek, hanem a környezetnek is 😉

Leave a Reply

