Épphogy visszajöttem a nyaralásból, és máris szereztem magamnak egy új elfoglaltságot. Mielőtt elmentem, jelentkeztem egy nyelviskolába, amit egy román pasi szervez a barátnőjével, aki vietnami. A módszerük elég kommunikáció központú, úgyhogy rögtön elnyerték a szimpátiámat.

Ma volt az első óra, ahol sikerült helyretenni pár dolgot, amit már nagyjából eddig is tudtunk, csak nem voltunk benne biztosak. Eddig négyen vagyunk a csoportban, egy Fülöp-szigeteki lány, egy angol pasi, Mariana, a mexikói barátnőm és én. A többiek már több mint egy éve itt vannak, de azt kell mondjam, nem igen tudnak többet nálunk. (Mariana egy nappal utánam érkezett, úgyhogy nagyjából azonos tapasztalattal rendelkezünk.)

Kezdésnek átvettünk pár alapkifejezést, amit már eddig is használtunk, csak nem voltunk biztosak a kiejtésben és írásban. Utána átvettük a bemutatkozást és a számokat, majd a különböző megszólításokat. Itt ugyanis attól függően, hogy ki hány éves, különbözően szólítják meg egymást. Pont emiatt, fontos tudni, hogy ki hány éves, és egyáltalán nem számít udvariatlanságnak, ha valaki megkérdezi.

Összességében úgy érzem, sokat lendített a tudásomon az óra, bár nem tudom eldönteni, hogy ment. Mikor a kiejtést gyakoroltuk, a tanár elég érdekes fejet vágott, mikor rám került a sor. Nem tudom, azért mert meg volt elégedve, vagy mert csak elment a kiejtésem. Mondjuk szerintem nem ment rosszabbul, mint a többieknek, úgyhogy remélem, az előbbi 😀

Következő óra hétfőn. Addig gyakorolom, amit tanultam.

U.I. Így, több mint egy év távlatából visszanézve, elmondhatom, hogy vietnami nyelvtanulásom nem volt túl sikeres. Elég sok időmet felemésztette, és hogy őszinte legyek, nem estem vele szerelembe (bár mint nyelv mániákus, érdekesnek találtam), úgyhogy föladtam. A piacon a nénikkel még így is egész jól el tudok kommunikálni, csak az a bökkenő, hogy többet értek, mint amennyire válaszolni tudok. Valószínűleg nagyon jól játszom a vietnamit, mert a nénik azt hiszik, hogy tök folyékonyan beszélek, és elkezdenek darálni. Én meg csak nézek… De arra ez is jó, hogy olcsóbban tudjak vásárolni 😉

Leave a Reply

